Mısır Vizesi Nasıl Alınır?

, , 1 comment
Mısır Vizesi


Eğer Mısıra gitmek istiyorsanız ve pasaportunuz bordo ise maalesef ki vize almanız gerekiyor. Ben Mısır’a gitmeye karar verdiğimde internetten araştırmıştım fakat belgelerin internette olduğu bi site bulamamıştım. Sonra bir vize şirketine mail kanalıyla ulaşıp nasıl mısır vizesi alabileceğimi sordum. Bu şekilde belgeleri öğrenmiş oldum. Vize başvurusu için gerekli olan evraklar:

1- vize başvuru formu: gitmeden internetten bu formu çıktı alıp doldurup öyle gidin

2-Pasaport: en az 6 ay ya da 1 senelik olması gerekiyor.

3-vize talebi dilekçesi: bunu önceden hazırlamanıza gerek yok yanınınzda bi a4 götürün elçilikte sıra beklerken bile yazabilirsiniz. 

4-2 adet vesikalık fotoğraf

5-uçak bileti: kesinlikle uçak biletinizi almış bir şekilde gidin yoksa orda iki ayağınız bir pabuca girer. Ve biletin çıktısını almalısınız.

6- Eğer reşit değilseniz babanızın veya annenizin banka hesabı ekstresini almalısınız. Zaten bankaya vize için ekstre istiyorum dediğinizde onlar ayarlıyor.
7- Pasaport ve kimlik fotokopinizi de unutmayınız.


Bu evrakları tamamladıktan sonra İstanbul Bebekte bulunan mısır baş konsolosluğuna gidiyorsunuz özellikle sabahtan gidin. Benim aldığımda saat 1 2 gibi kapanıyordu ona dikkat etmelisiniz. Gittikten sonra sıranızı bekliyorsunuz. Belgelerinizi size verilen üstünde numara olan barkod karşılığı kabul ediyorsunuz. Aşağı yukarı bir hafta içinde size mail hesabınız üzerinden mail geliyor. Kabul edildi şu belge lazım tarzı. Bir de vize başvurunuzu o 90 günün vizeyi aldığınız günden itibaren başladığını bilerek alınız. Ve bu 90 günün 30 günü mısırda kalma hakkınız var. Bu 30 günden sonra 10-12 gün kadar daha vize uzatmak için zaman veriyolar. Bu süre içerisindede dönerseniz sıkıntı olmaz. Hepinize şimdiden iyi gezmeler.

Bu yazı misafir yazarımız Yusuf Küçükçakır tarafından yazıldı. Siz de yazılarınızı göndererek blogumuza konuk olabilirsiniz.Yazılarınızı iletişim bölümünden veya ayirdindayim@gmail..com adresine gönderebilirsiniz.

1 yorum:

  1. Men azerbaycanliyam turkiyede imam hatibde oxuyub sora misirdeki ezher unverstetine getmek isteyirem maraqli geldi vizani olar ozu teskil edir yoxsa ora ucun ozum viza goturmeliyem.

    YanıtlaSil