Mısırda Arabalar / Sıfır Ve İkinci El Fiyatları

, , 1 comment

MISIRDA ARABALAR

Yeni bir ülkeye gittiğinizde şüphesiz en çok dikkatinizi çeken şeylerden birisi de orada kullanılan arabalar olacaktır. Mısır'da da en başta arabalar gözümüze çok farklı görünmese de arabalarının çoğunun Uzakdoğu menşeili olduğunu fark ettik. Özellikle Çin, Japonya ve Güney Kore menşeili arabalar çoğunlukta.

http://bestsellingcarsblog.com/2013/07/egypt-june-2013-geely-emgrand-ec7-on-the-podium/


Özellikle bu tip arabaların seçilmesinde de yedek parçalarının ve tamir ücretlerinin ucuz olması büyük rol oynuyor. Trafik lambalarının olmadığı başıboş Kahire trafiğinde kazaların da sık sık meydana gelmesi ister istemez sürücüleri yedek parça konusunda dikkatli olmaya itiyor.

 Araba piyasasının hakiminin Uzakdoğu şirketleri olduğunu söyledik. Bu şirketler arasında da özellikle Geely(resmi yukarıda), Toyota, Mitsubishi, nissan, Hyundai firmaları ön plana çıkmış durumda. Türkiye'de araba pazarının hakimi olan Avrupa markaları ise Mısır'da kendisine zar zor yer edinebilmiş. Alman arabaları çok az miktarda bulunurken Fransız arabaları ise Uzakdoğu firmalarının en yakın takipçisi. Ayrıca bu markalardan örn. Renault Türkiye'de ayrı bir isimle satış yaptığı alt markası Dacia'nın arabalarını da Renault ismi altında satıyor. Bu noktada da piyasada Dacia adı altında ayrı bir markanın tutunmasının zor olacağını düşünmüş olabilirler.


Mısır'da arabalardan bahsedip de piyasaya Türk etkisinden bahsetmemek olmaz. Mısır halkının alım gücünün düşük oluşundan dolayı Mısır araba piyasasının çoğunluğunu 80-85 model aralığındaki mercedes'ler, şahinler oluşturuyor. Mısırdaki bu yoğun şahin kullanımından dolayı da halen Bursa'da şahinler için yedek parça üretimi devam ediyor.

Mısır'da trafiğin karışıklığından daha önce de bahsetmiştim. Yukarıdaki fotoğraftan seyrek yoğunluklarda bile trafiğin düzensizliğini net bir şekilde görebilirsiniz.

ARABA PAZARI VE FİYATLAR

 Kahire'de araba pazarı her cuma günü kuruluyor. Araba pazarında da trafikte olduğu gibi genel olarak 2004 2005 modellerde uzakdoğu ve fransız arabaları satılıyor. Bu grubun hemen arkasından eski model(80-85) mercedesler ve şahinler geliyor.

 Eski model araçlar (örn. Mercedes) Türkiye'ye kıyasla pahalı. Bunun nedeni ise bu araçların piyasada tutulan, alınıp satılan araçlar olmaları. Biraz daha yeniye gelip 2005 2006 model araçlara bakınca bu araçların Türkiye'ye nazaran 4-5 bin TL daha ucuz olduğunu görüyoruz. Bu fark sıfır araçlarda daha da açılıyor. Bunun nedeni ise Mısır'da uygulanan düşük vergi oranları.

                     TÜRKİYE                               MISIR

1000-1600:          %45                                       %15
1600-2000:           %100                                     %30
2000-2500:            %110                                     %45
2500-        :             %160                                     %45

Değerler: http://aa.com.tr/tr/ekonomi/otomobilde-yeni-otv-oranlari-belli-oldu/692768

Bu oranlardan kaynaklı olarak piyasaya giren sıfır arabalarda Türkiye'ye göre gözle görülür bir biçimde ucuzluktan söz edebiliriz. Fakat Mısırlıların düşük alım gücünden dolayı sıfır arabaların pek fazla alınmıyor olması ikinci el fiyatlarının çok da fazla düşmemesine sebep oluyor. Yanı burada ikinci el fiyatları Türkiye'ye göre ucuz olsa da piyasanın kendi içerisinde ikinci el fiyatlarında oran olarak büyük bir düşüş söz konusu değil.

Bu kadar araçlardan bahsettikten sonra geleneksel ulaşım yollarından bahsetmeden olmaz :). Eğer bir gün yolunuz Mısır'da düşerse en az dört tekerlekli arabalar kadar at arabalarını da göreceksiniz..


1 yorum:

  1. Sa usta Mısır’dan doğan slx almak istiyorum Türkiye’ye getirmek bana neye mal olur getirme şansımız varmıdır

    YanıtlaSil