Mısır Günlükleri 3 | Piramitler

, , 2 comments
  Sabah erkenden (saat 9'da) uyandık. Saat 9'a o kadar da erken değilmiş demeyin, çünkü Mısır şartlarında çok erken. Mısır'da dükkanlar saat 11 civarı açılıyor. Bu saate kadar Mısırlı arkadaşlar yavaş yavaş tatlı uykularından uyanıp kahvaltı fasıllarını bitiriyorlar. Bu yüzden de insanların içine tembellik işlemiş. Akşam geç yatan, sabah geç yatan bir millet doğal olarak gün boyu da zinde olamıyor. Gelişmiş ülkelerde ise(örn. Amerika) bu olay tam tersi. İnsanlar yazın bile erkenden yatıyor, erkenden kalkıyorlar.Amerika'da parklarda(genellikle her semtte kocaman milli parklar var) sabahleyin saat 6'da köpeğini dolaştırmaya çıkan insanlar görebilirsiniz.

Mısır'ın en büyük turizm alanlarından biri dil turizmi. Biz de Arapça öğrenmeye gittiğimiz için Kahire'ye varışımızın ikinci gününde Arapça kursuna gittik. Bir buçuk ay boyunca, günde 6 saat özel(sadece hafta içleri) ders almak üzere kişi başı 2750(550TL) cüneyhe anlaştık. Normalde bu fiyat 4000(800TL) cüneyhti. Daha önceden de dediğim gibi Mısır'da pazarlık mecburi. Biz Ezher Üniversitesi'nde okuyan bir arkadaşımızla gittik kaydolmaya. Oradaki Türk öğrencilerin de neredeyse hepsinin bu kurslarla bağlantısı var. Kurs parasının ucuz olmasına aldanmayın. Orada fiyatlar ekonomik durumdan ve paralarının yetersizliğinden dolayı böyle. İnternette çok yüksek fiyatlara kurslar göreceksiniz. Bizim aldığımız kursların oralardan hiçbir farkı yoktu. Yani eğer Arapça kurs alacaksanız gelin Kahire'ye, öyle anlaşın.

Kurstan çıktıktan sonra piramitlere gitmeye karar verdik. Hemen bir taksi çevirdik. Kursumuz Nasr City içindeydi Giza'ya 45 dakika gibi bir sürede ulaştık. 65 cüneyh (13TL) para verdik.Yani, Mısır'da petrol (litre 5Cüneyh-1TL) çok ucuz.İstediğiniz yere taksiyle gidebilirsiniz ama dikkat etmeniz nokta yine pazarlık. Arapçayı iyi bilen biri yanınızda olduğunda çok ucuz fiyatlara taksiyle seyahat edebilirsiniz. Ama böyle bir imkanınız yoksa Uber'i tercih edin. Ne kadar para vereceğinizi görürsünüz ve sürpriz yaşatmaz.

Piramitlere giriş öğrenciler için 80 Cüneyh(16TL).Piramitlere giriş de tam hatırlamasam da 150 Cüneyh civarlarındaydı. Bu da aslında ülkenin en büyük turizm aktörlerini bile ne kadar etkisiz kullandığını gösteriyor. Mısır'a giden bir turist, giriş 100 dolar olsa bile girer. Çünkü zaten Mısır'da ne yaptın dediklerinde ''sıradan bir turist'' için en büyük aktivite piramitleri görmek olacak. İçeri girdiğimizde bir sürü Çinli gördük. Hepsi kocaman bir otobüse binmişler, piramitlerin dibine geldiklerinde hepsi aşağıya inip, profosyonel kameralarıyla birkaç fotoğraf çekildiler ve biraz oyalanıp otobüslerine bindiler. Bir ülke gezmek istiyorsanız, bunun yolu turlar olmamalı.Bu şekilde kültürün yaşanabileceğini düşünmüyorum.

Çinli arkadaşlar ayrıntıda gizli :)

Piramitlerin hemen kenarında piramitler arası ulaşımı sağlamak için at arabaları, atlar ve develer var. Burada dikkatli olmak çok önemli çünkü kendinizi kaptırdığınız anda cebinizden servetler çıkabilir aman dikkat. Biz bir saatliğine at kiraladık ve 90 Cüneyh(18TL) ödedik. Tabii yine yanımızda Arapçayı iyi bilen biri vardı. Kendi başına giden başka bir Türk arkadaş yine bir saatlik at için 900 Cüneyh ödemiş(180TL). Bu yüzden aman dikkat.

Piramitler teknik olarak da muhteşem yapılar. Bu kadar kuvvetli, dünyada sözü geçen bir medeniyetken, tarihinin büyük çoğunluğunda başka milletlerin egemenliğinde yaşamaya alışmış bir millete dönüşmesi garibime gitti. Yine  bunun da en büyük nedeni kendini yenileyememek ve geliştirememek. Antik Mısır döneminde ilerleyen tıp, mühendislik ve diğer ilimleri gördüğünüzde şaşırmaktan kendinizi alamıyorsunuz. Çünkü yapılan aletlerin çoğu bugünün tamamen temelini oluşturuyor. Böyle bir teknoloji,üstüne koymadıktan sonra Antik Mısır'ı bile koruyamamış.

Bizi Facebook'tan takip etmek için tıklayın!